Servicedesk Plus’ta Gelişmiş Değişim Yönetimi

Değişim Uygulamalarınızı Kolaylaştırmak için 5 İpucu

 

 

Şirketinizin BT altyapısını mı yönetiyorsunuz? O zaman muhtemelen belli bir oranda değişim yönetimi ile de karşılaşmışsınızdır. BT değişim yönetimi; özellikle bir şirketin BT altyapısındaki bazı bileşenler ya da tüm bileşenlerde yapılan değişikliklerin planlandığı, yönetildiği ve uygulandığı bir BT hizmet yönetimi (ITSM) sürecidir. Bu değişimlerin, hizmet ve iş sürekliliğini etkilemeden gerçekleştirilmesi gerekir.

Değişim yönetimi sürecinin temel amacı; standartlaştırılmış süreç ve prosedürleri kullanarak değişim uygulamasında daha iyi kontrol ve netliğe sahip olmaktır ve bu hedefe ulaşmak zordur. Katı ITSM Tool’ları, karmaşık süreçler ve değişim sonuçlarındaki görünürlük eksikliği zorlukları da beraberinde getirir. Bunların tümü, işlem değişikliklerinde BT hizmet masası ekipleri için ince bir ip üzerinde yürümek gibidir.

Diğer taraftan, değişim yönetimini tamamen görmezden gelmek işletmeleri daha zor durumlarla karşı karşıya getirebilir. Başarısız değişimler, borsaları düşürmekten yüzlerce uçuşu durdurmaya kadar, hizmet ve iş sürekliliği üzerinde yıkıcı bir etki yaratabilir.

ServiceDesk Plus ile amacımız, BT ekiplerinin karşılaştığı zorlukları ele almak için her zaman kolay ama verimli çözümler sunmak olmuştur. Buna bağlı olarak, BT hizmet masası ekiplerinin değişim uygulamalarını kolaylaştırmasına yardımcı olmak için ServiceDesk Plus’ta değişim yönetimi modülünü geliştirdik.

ServiceDesk Plus’taki değişim yönetimi modülü; görsel bir değişim iş akışı oluşturma, değişim şablonları ve rollerine sahiptir. Bu özellikler, BT hizmet masası ekiplerinin değişimleri planlama, yönetme ve uygulama süreçlerini kolaylaştırmasına yardımcı olmak için tasarlanmıştır.

 

 

ServiceDesk Plus’taki gelişmiş değişim yönetimi modülünden en iyi şekilde yararlanmanın 5 yolu:

  • Yeni görsel değişim iş akışı oluşturucu ile iş gereksinimlerinize uyan dinamik değişim iş akışları oluşturun.
  • Değişim yönetimi süreçlerinizde maksimum esneklik için iş akışlarını birden çok aşama ve durumla özelleştirin.
  • Değişim uygulamalarındaki kontrolü iyileştirmek için alan güncellemeleri, onaylar, bildirimler, anahtar alanlar ve koşullar gibi eylemler ekleyin.
  • Özel ek alanlarla değişiklik şablonları oluşturun ve bunları her büyüklük ve karmaşıklıktaki değişimleri uygulamak için belirli iş akışlarıyla ilişkilendirin.
  • Bir değişimin tüm paydaşlarına görüntüleme, erişim ve onay izinleri sağlamak için değişim rollerini tanımlayın ve atayın.

Henüz ServiceDesk Plus ürününü test etme şansı bulamadıysanız bu linkten 30 günlük deneme sürümüne hemen ulaşabilirsiniz.

 

ManageEngine Demo talepleriniz için lütfen tıklayınız.