Bilim İlaç – Kahraman SAVAŞ
Bilim İlaç’ta ManageEngine ile BT Süreçlerinde Denetim Kolaylığı
Bilim İlaç bünyesinde 3 yıldır BT Sistem Yöneticisi olarak görev yapan Kahraman Savaş; yaklaşık 2500 çalışanı bulunan, %100 yerli sermayeli bu köklü kuruluşun bilgi teknolojileri süreçlerini yönetmektedir. Biri genel merkez, ikisi ilaç üretim fabrikası olmak üzere 3 farklı lokasyonda faaliyet gösteren ve dünyanın pek çok ülkesine ihracat yapan Bilim İlaç, BT altyapısında ManageEngine çözümlerini aktif olarak kullanmaktadır.
BT Operasyonlarında Çok Yönlü Çözüm
ManageEngine bizim için bir İsviçre çakısı gibi. BT teknolojilerinde olmazsa olmaz altyapıyı yöneten ve bilgi teknolojilerinde ITIL Framework’üne de bağlı kalarak bizim hayatımızı kolaylaştıran, içinde bir sürü araç ve kolaylık sağlayan raporlamalara hizmet eden ürünler bütünü. Biz bu bağlamda bu ekosistem içinden 2 adet ürünü yaklaşık 6 yıldır kullanmaktayız.
Uçtan Uca Çağrı ve Cihaz Yönetimi
6 yıldır ManageEngine’in öncelikle olmazsa olmazı olan ServiceDesk Manager Plus’ı kullanıyoruz. Burada bütün yardım masası çağrılarını, taleplerini ve yönetimini yapmaktayız. Bunun paralelinde bu çağrı yönetiminin performans yönetimini ve takibini de yapıp aylık raporlar halinde üst yönetimini de sunmaktayız. Onun dışında uç nokta yönetiminde hem de mobil cihazların uzak lokasyon yönetimlerinde Endpoint Central’ı kullanıyoruz. Endpoint Central, hem mobil yönetimde hem bütün cihazların ajan vasıtasıyla hem remote olarak uzaktan desteği kapsamakta hem de detaylı olarak envanter analizi çıkartarak bizim hayatımıza kolaylık sağlamaktadır.
Entegre Raporlama ve Denetim Başarısı
Özellikle ServiceDesk Plus ve Endpoint Central’ın paralel çalışması ve bize sundukları customized raporlar, özelleştirilmiş bu raporlar denetimlerde bize büyük kolaylık sağlamaktadır. Hem bütçe yapımında, özellikle envanter takibinde, yaş analizinde, donanımların konfigürasyonlarında ve bize sağladığı özel raporlarla denetim faaliyetlerinde, iç ve dış denetimlerde bize çok büyük kolaylık sağlamaktadır.