ITAM En İyi Uygulamalar 7: ITAM, Devam Eden Bir Savaş Olduğu İçin Sürekli Geliştirme Gerektirmektedir.

ITAM en iyi uygulama serimizin bu son blog gönderiminde ITAM sürecinizi nasıl sürekli olarak geliştirileceğini öğreneceksiniz. Buradaki amaç, varlık bilgilerini güncel tutmak ve geliştirmeye ilişkin kilit alanları belirlemektir.

Sürekli gelişim için, düzenli olarak varlık veri tabanınızı ve Yapılandırma Yönetimi Veritabanı Tabanınızı (CMDB) farklı tarama teknikleriyle güncelleştirmeniz gerekmektedir. Bilişim veri tabanındaki değişiklikleri takip etmek için taramaları otomatik olarak da programlayabilirsiniz. Genel olarak bu değişiklikler, varlık veri tabanına ilişkin eklemeler, değişiklikler ve silme işlemleri anlamına gelir.

Varlık veri tabanına ilişkin değişiklikler

Örneğin;

  • Yeni satın alımlar
  • Yakın zamanda kiralanan ekipmanlar
  • Yakın zamanda edinilen bir tesisten taranan varlıklar
  • BYOD (Kendi Cihazını Getir) politikası çerçevesinde taranan mobil cihazlar

…gibi işlemler varlık veri tabanına yeni eklemeler yapmanızı gerektirir.

Örneğin;

  • Yeni kullanıcılara iş istasyonlarını yeniden atamak
  • Onarıma gönderilen varlıklar
  • Mevcut yazılımın kurumu veya kaldırılması
  • Lisansların tahsis edilmesi

…gibi işlemler mevcut varlık detaylarına değişiklikler yapmanızı gerektirir.

Örneğin;

  • Değer kaybetmiş varlıklar
  • Elden çıkarılan varlıklar
  • Süresi dolmuş lisanslar

…gibi işlemler varlık veri tabanından girişleri silmenizi gerektirir.

Yürütülmesi gereken sistematik faaliyetlerin kontrol listesini oluşturarak sürekli gelişimi kontrol etmeniz gerekmektedir. Ayrıca, geçmiş verilerle ITAM süreci sonuçlarını da karşılaştırıp gözden geçirmeniz gerekmektedir. Bu, durumu değerlendirmek ve geliştirilmesi gereken alanları belirlemek için iyi bir fırsattır.

Bu gönderi, blog serisini tamamlamaktadır. Şimdiye kadar ele alınan yedi IT varlık yönetimi en iyi uygulamaları, varlıklarınızı belirleme ve ITAM’i diğer ITIL süreçleriyle entegre etmekten ITAM’i sürekli olarak geliştirmeye kadar bir ITAM sürecinin çoğu yönünü kapsamaktadır. ITAM hedeflerinize etkin şekilde ulaşmaya yardımcı olacak bir araç belirlemeniz gerekmektedir. Ancak, şu andaki ITSM (Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi) piyasası IT varlık yönetimi araçlarıyla aşırı şekilde doldurulduğu için, seçim sürecinizi daha karmaşık hale getirmektedir. İş rakiplerinize üstünlük sağlamak için kendine özgü avantajlar sunan ve yaratıcı özelliklere sahip araçları bulmanız gerekmektedir. Ayrıca, ITAM yeteneklerine sahip yaratıcı bir IT hizmet masası çözümü arıyorsanız, ServiceDesk Plus’a göz atmanızı öneriyoruz.