ITAM En İyi Uygulama 3: Yazılım ve Lisansları Tek Bir Yerde Yönetin

ITAM en iyi uygulama serimizin bu blog gönderisinde, yazılım ve lisanslarının tek bir yerde nasıl yönetileceğini öğreneceksiniz. Buradaki amaç, yazılım lisans kullanımını optimize etmek, uyumluluğu sağlamak ve yenilemelerin zamanında yapılmasını sağlamaktır.

Yazılımın uyumlu olmasını sağlamaya ilişkin bazı basit adımlar;

  1. Mevcut yazılım ve lisanslar üzerinde çalışın

Mevcut tüm lisans ayrıntılarını ve yerleşimlerini tarayın ve tanımlayın. Ne tür lisanslara sahip olduğunuzu, sürelerinin ne zaman dolduğunu ve herhangi bir sözleşmeye bağlı olup olmadıklarını öğrenin.

  1. İhtiyaçlarınızı uygun lisans türlerini seçin

lisans türlerine ilişkin çoklu, bireysel, OEM, CAL, eş zamanlı (concurrent) ve kalıcı (perpetual) olmak üzere geniş bir seçenek yelpazesine sahipsiniz. Sahip olduğunuz yazılım türüne bağlı olarak kuruluşunuz için en uygun olanı seçmek için lisans türlerini veya kombinasyonlarını araştırmanız gerekmektedir. Örneğin, test yazılımı geçici bir lisans gerektirirken kodlama platformu gibi çekirdek yazılım sürekli bir lisans gerektirmektedir.

  1. Lisansların uyumlaştırılması

Fazlaca manüel çaba gerektirdiği için bu ITAM’deki en zahmetli iştir. Eğer bir yazılım varlık yönetim aracı kullanıyorsanız, üç önemli detayı kaydedebilirsiniz: kurumların, mevcut lisansların ve halihazırda tahsis edilmiş lisansların sayısı. Bu verileri analiz etmek, yazılım uygunluk düzeyinizi belirlemede size yardımcı olacaktır. Eğer bu sayılar ilk başta uyuşmuyorsa panik yapmayın, çünkü başta bunu mükemmel şekilde yapan kuruluş sayısı az.

  1. Yeni lisanslar satın alarak veya mevcut yazılım uygulamalarını silerek yazılım uygunluğunu sağlayın.

Bu da, zaman alıcı bir süreçtir ama katlanılması gereken kaçınılmaz  bir husustur. Az miktarda bile olsa, ne uygunluğun altında ne de üzerinde bulunmamanız gerekir, zira bu durum ya ağır bir cezaya sebebiyet verir ya da toplam sahip olma maliyetinizi artırır. Yazılım uygunluk ölçümlerini ölçmek ve takibini yapmak için gerçek zamanlı gösterge tablolarınızın olması önerilmektedir.

Herhangi bir sorunuz varsa, aşağıdaki yorumlar bölümünden gönderiniz. Bir sonraki blog gönderiminde ITAM’in diğer ITIL süreçleriyle nasıl çalışacağını öğrenebilirsiniz. Ayrıca, ITAM yeteneklerine sahip yaratıcı bir IT hizmet masası çözümü arıyorsanız, ServiceDesk Plus’a göz atmanızı öneriyoruz.