Her BT yardım masasının bilmesi gereken 8 KPI : Giriş

İnsanlar genellikle “Ölçülen şeyler Gelişir” derler ama tam olarak neyin ölçülmesini gerektiğini söyleyemezler. BT yardım masası yazılımlarındaki raporlama becerilerinin son zamanlarda artmasıyla beraber yüzlerce KPI  ve metrikler ölçülebilir ve izlenebilir olmuştur. Ama bu herşeyi ölçmeniz gerektiği anlamına gelmez. Yalnızca sunulan hizmetleri geliştirmek için ihtiyaç duyulan kritik KPI ve metrikler ölçülmelidir.

Bu yazı/ blog serisi her BT yardım masası için kritik olan 8 KPI’yı açılayacaktır. Bu KPI’lar iş sürekliliği,organizasyonel verimlilik ve hizmetlerin zamanında ve belirlenen bütçe içerisinde sunulması gibi temel BT yardım masası hedeflerine ulaşılmasına yardımcı olacaktır.

Bu KPI lar aşağıdaki gibidir:

Bu 8 KPI’ın izlenmesi, sürekli iyileştirmeyi sağlayacaktır. Bunun yanı sıra, her BT yardım masası, son kullanıcı memnuniyetini sürekli olarak takip etmeli ve geliştirmeye çalışmalıdır.