Fikret Güçlüer Aras Kargo Bilgi Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı

aras_2_2

Fikret Güçlüer – Aras Kargo Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı

 

Gelişen ve karmaşıklaşan BT süreçleri BT yönetimini zorlaştırıyor ve profesyonel çözümlere ihtiyacı daha da artıyor. Aynı zamanda teknolojinin iş süreçlerinde kullanımının artması nedeni ile artık BT’de kesintiler şirketlerin yaptıkları işleri direkt etkiliyor ve iş kayıplarına neden oluyor. Örneğin BT süreçlerinde önceliklendirme, SLA yönetimi, hedeflerle yönetım, ITIL uyumluluğu gibi kavramları sık sık duyar olduk. Bu nedenle ITIL uyumlu help desk çözümleri profesyonel şirketlerin olmazsa olmazı haline geldi. Vitel in TURKİYE dağıtıcısı olduğu ManageEngine şirketinin Service Desk Plus ürünü kullanım kolaylığı, kolay implementasyonu, teknik özellikleri, esnekliği, Türkçe dil desteği ve fiyat performans avantajı ile pek çok şirket tarafından tercih ediliyor. Türkiye’de en büyük holdinglerden biri olan Aras Holding bünyesinde bulunan Aras Kargo’nun, 770 şubesi, 19 bölge müdürlüğü, 29 transfer merkezinin BT süreç yönetiminde ManageEngine Service Desk Plus’i tercih etti.

BT SÜREÇLERİ KONTROL ALTINDA

Aras Kargo Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Fikret Güçlüer öncesinde inhouse olarak geliştirdikleri Aras Portal adındaki yazılımı kullandıklarını, ancak şirket büyüdükçe bu yazılımın yeterli olmamaya başladığını, bu kapsamda ya mevcut yazılımı geliştirmeleri gerektiğini yada profesyonel bir ürün almaları gerektiğini belirtiyor ve şöyle devam ediyor: “Bizim için önemli olan BT süreçlerini kontrol altına alabilmek, ölçümleyebilmek, hedeflerle yönetimi sağlayabilmek ve ITIL süreçlerine uyumluluktu. Bu hedeflere ulaşabilmek için yeni bir ürun ihtiyacını belirledik. Sistem Network Müdürümüz Doğu Bey bu konuda ürün arayışlarına başladı. 2011 başında bu konudaki seçimimizi Service Desk Plus’tan yana kullandık.”

1000 KULLANİCİ İÇİN 2 HAFTADA KULLANIMA ALINDI

Aras Kargo Sistem Network Müdürü Doğu Taşar ise neden ManageEngine Service Desk Plus’ı seçtiklerini söyle özetliyor: “Mevcut yazılımımızı geliştirmek uzun sürecek ve daha yüksek maliyetli olacaktı. Bu nedenle profesyonel bir help desk çözümü arayışına girdik. Piyasada bu işi yapan bilinen büyük markaların çoğu ile görüştük. İyi ürünler, ancak maliyetleri çok yüksek ve uygulamaya geçme süresi uzundu. Ayrıca ürünü kullanıma almak için çok yüksek maliyetler söz konusuydu. ManageEngine Service Desk Plus ise hazır bir yazılımdı. En kısa sürede hayata geçirebileceğimizi düşündük ve öyle de oldu. 19 bölge müdürlüğümüz, 29 transfer merkezimiz ve 770 şubemizde bulunan 1000 PC kullanıcımız için yaklaşık 2 haftada kullanıma alabildik. Ayrıca BT ekibimiz için detaylı bir eğitim bile gerekmedi. Service Desk Plus’ı tercih etmemizin diğer nedenleri ise teknik anlamda beklentilerimizi karşılaması idi. Şu ana kadar eksik bulduğumuz bir özelliği yok diyebilirim. Hatta inceleyip kullanıma almamız gereken pek çok özelliği var. Son olarak da kullanıcı dostu olduğunu belirtmek istiyorum.”

ÇAĞRI SAYISINI AZALTMAK ÇOK KOLAY

Mevcut yazılımlarında kolay sınıflandırma yapılamadığını, raporlamanın eksik olduğunu belirten Güçlüer ise Service Desk Plus’a suan haftada yaklaşık 600 çağrı ulaştığını, bu çağrıların dağılımı ile ilgili her türlü rapor alabildiklerini böylece çağrıları düzenli ve verimli takibini yapabildiklerini belirtiyor. Böylece kalıcı çözümler oluşturabildiklerini, proaktif yönetim ile çağrıları sazaltabildiklerini vurguluyor.

ENVANTER YONETİMİ VE DİĞER DEPARTMANLAR İÇİN KULLANIM ÇOK YAKINDA

Aras Kargo şu an için Service Desk Plus’ı arıza takibi, değişim, kontrat ve problem yönetimi için kullanıyor. Ayrıca 3rd parti hizmet aldığı şirketlerin SLA yönetimini yapıyor. Yani ürun temin ettiği şirketlerin garanti süreçlerini ya da bakım desteği aldığı şirketlerin arıza yönetimini de takip ediyor. İlerleyen dönemlerde ise envanter yönetiminde kullanmayı planlıyor. Envanter yönetiminde amaç tüm ağda bulunan cihazların (pc, router, switch vb.) takibini yapmak. Mesela PC’lerde bulunan yazılım ve donanım durumlarını ve değişimlerini takip etmek.

Aras Kargo yine 6-7 ay içerisinde ise idari işler kapsamında bulunan araç takiplerini ve teknikerleri kapsamındaki bina işlerini de ManageEngine Service Desk Plus ile takip etmeyi amaçlıyor.

DİĞER ÜRÜNLERLE BÜTÜNLEŞTİRMEK MÜMKÜN

ManageEngine Service Desk Plus ile yine ManageEngine Network monitoring yazılımı olan OpManager, bant genisliği ve trafik izleme yazılımı olan Netflow Analyzer, uygulama performans izleme yazılımı olan Applications Manger Pro, toplu patch yönetimi yazılımı olan Desktop Central ile bütünleşik çalışabiliyor. Böylece örneğin, WAN devrelerinizden biri down olunca direkt ilgili teknisyenin ekranına arıza olarak geliyor, ya da SAP, Oracle gibi uygulamalarınızda meydana gelen sıkıntılar daha arızaya neden olmadan help Desk yazılımınızda bir incident olarak ilgili teknisyene iletilebiliyor ve proaktif bir çözüm sağlanabiliyor.

TÜRKİYE’NİN GÖZÜ ARAS KARGO’DA

BT süreçlerinde sürekli yenilikleri takip eden Aras Kargo en iyi en yeni en kabul gören çözümleri takip ederek tüm Türkiye’nin gözünü üzerine çekiyor. En iyi ve en hızlı hizmet için bir numaraya aday olan Aras Kargo BT’de dahil olmak üzere tüm süreçlerde çok iddialı. Service Desk Plus’ı seçmesinin nedenini de bilgi işlem süreçlerinde hız, hizmette hız diye özetliyor.