Çok faydalandığımız, elimizi çok güçlendiren ürünler

manage-engine-baski-en-yeni-hali-04-eylul-2015fesd_2Koç Üniversitesi – Levent Keçeci

 

Koç Üniversitesi BT biriminin toparlanma aşamasında yönetimsel ihtiyaçlarımız olduğunu hissettik. Öncelikle service desk için gerekli olan uygulamalar şarttı. Bu kapsamda ManageEngine’in ServiceDesk Plus ürününü alıp uyguladık. Önce belli bir test sürecimiz oldu. Ben en çok taleplerin toplanma noktasından başlamayı uygun gördüm. Sistem zaman geçtikçe hızlı bir gelişme gösterdi. Problem Management ve Change Management konularına da girdik. Bütün üniversitenin İT envanterini sisteme işledik. Bu sistem sayesinde hangi kişide hangi envanter olduğunu, sorunlu olan envanterin hangisi olduğunu belirleme ve knowledge base’imizi oluşturma yönünde bir atılımımız oldu. Bütün çözümlerimizi sistem üzerine alarak hizmet yönetiminin merkezine ürünü yerleştirmiş olduk. Zamanla sizinle birlikte gelişen bir sistem. Kontrolünüz altında olması, kolay raporlanabilmesi, performansın ölçülmesi en büyük avantaj. Diğer ürün olarak Applications Management, hizmetlerimizi güçlendirmeye yöneldiğimizde ortaya çıktı. Gördüğümüz referanslar ve çalışma stili çok hoşumuza gitti. Bunları uygulayarak test ortamına aldık. Devamında bütün hizmetlerimize entegre ettik. Bu sistemin çeşitli noktalardaki entegrasyonu, bütün servislerimizi gözleyebilme yeteneği, bizim için çok cezbedici oldu. Sistemimize kattığı en önemli şey proaktiflik oldu. Çünkü yine zamanla geliştirilen bir nakış gibi işlenen sistemde, önceden erken uyarı mekanizmasını çok iyi kullanıyoruz. Sistem çok geniş bir tarihçe tutma özelliğine sahip ve bunları analiz edebiliyor. Entegre ettiğimiz GSM modemle, bizleri SMS’le haberdar etmesine kadar giden bir kurgu söz konusu. Açıkçası çok geniş kabiliyetleri var. Bunları zamanla geliştirmek, çalışıp tasarlamak gerekiyor. Gerek ServiceDesk Plus gerekse Applications Manager, çok faydalandığımız, gerçek anlamda elimizi güçlendiren ürünler.