CCN Holding, ManageEngine ile birçok faydayı kazandı

ManageEngine, 2014 yılında CCN Holding’te kullanılmaya başlandı. Böylece teknik personel, daha az zaman içinde problemleri çok daha etkili çözebilme imkanına kavuştu.

İnşaat odaklı önemli çalışmalara imza atan CCN Holding’te IT Şefi olan, meslekte ise 15’inci yılını tamamladığı bilgisini veren Mehmet Ersin Sevinç, halen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 13 yıllık hayali olan PPP projelerin talip olduklarını, bu projelerden ilki olan Mersin Şehir Hastanesi’ni Şubat ayında hizmete açtıklarını vurguladı. Bu başlıkta ikinci proje olan Bilkent’in de 2017 yılında hizmete açılması hedefleniyor. “CCN Holding, Türkiye’nin köklü inşaat firmaları ve holdinglerinden IC Holding’in ikinci kuşak firması” diyen Mehmet Ersin Sevinç, Bilkent Şehir Hastanesi’nin PPP projelerinde önemli bir yere sahip olduğunu şu sözlerle anlattı: “Bu 3 bin 700 yataklı hastane, Avrupa’nın tek seferde yapılmış en büyük hastanesi. PPP projelerinde açtığımız hastaneler son teknoloji ürünlerle donatıldı ve bu hastaneleri ‘özel hastane’ kalitesinde milletimize sunacağız.”

CCN Holding, eğitim alanında da çalışmalar yürütüyor ve bu başlıkta İzmir ve İzmit’te TED Kolejleri’nin işletmesini üstleniyor. Holding olarak sağlık, inşaat ve eğitim başta olmak üzere faaliyet gösterdikleri sektörlerde gerek kamu gerek özel sektöre sundukları hizmetlerle yüksek standartlarda hizmet vermeye devam ettiklerinin altını çizen Mehmet Ersin Sevinç, yatırım ihtiyacının ortaya çıkış sürecini ve ManageEngine tercih aşamalarını şöyle anlattı:

Fiyat/performans avantajı son derece net

“E-posta ve telefon ile aldığımız kayıtları birleştirmemiz gerekiyordu. Tüm Türkiye’de 500’e yakın kullanıcımız var ve kontrolü uçtan uca sağlamak bir gereklilik halini aldı. 4 yıl önce görevime başladığımda ihtiyaçlar odağında araştırma yaparken ManageEngine ile tanıştım. Fiyat/performans açısından çok farklı bir boyuttaydı ve altı aylık deneme süresinde ManageEngine yapısını başarıyla ve çok hızlı konumlandırdık. Kullanıcılar da hızla bu yapıyı benimsedi. Çünkü hem e-posta hem telefon yoluyla hem de kendi bilgisayarlarındaki tepsilerle kolayca taleplerini iletebiliyorlardı ve biz de onlara ManageEngine yapısında hem mobil uygulamalarla hem de masaüstümüzden uzaktan bağlanabilir hale geldik. 

ServiceDesk’in yanında Desktop Central ürününü kullanmamız bizim için ayrı bir ayrıcalık oldu. Desktop Central, envanter, ambar yönetimi ve uzak bağlantı gibi ihtiyaçları da karşılıyor. Üçüncü parti yazılımları ve güncellemeleri de Desktop Central ile tek yerden dağıtmaya başladık. Böylece, sadece 1 yıl sonra eski kullandığımız yapılarla vedalaştık ve bu bizim için önemli bir fayda noktası oldu.”

Vitel ekibi ve yetkinliği

Mehmet Ersin Sevinç’in Vitel ile tanışması yine bir e-posta ile olmuş. İlk demodan sonra Vitel ekibinin hızlı bir dönüş yaptığını söyleyen Mehmet Ersin Sevinç, “Bu ürünü konumlandırmak için bizimle birlikte önemli efor sarf ettiler. Teknik ekibin yetkinliği, taleplerimize geri dönüşleri, üründe olmayan bazı spesifik uygulamaları bizim için geliştirebilmeleri bizim güvenimizi de pekiştirdi. Vitel’in kendini ve ürünü geliştirme yetkinliği, bize ve taleplerimize hızlı dönüşleri bizim için çok değerliydi” yorumunu eklemeden geçmedi.

ManageEngine, 2014 yılında bütünüyle CCN Holding bünyesinde kullanılmaya başlandı. Böylece kullanıcılar, yani teknik personel, daha az zaman içinde problemleri çözebilir hale geldi. Ayrıca programın raporlama yetkinliği de ManageEngine sayesinde zaman başta olmak üzere birçok başlıkta tasarruf imkanını ve faydayı getirdi. Bu eksende yatırım planlarını da Sevinç, şöyle paylaştı:

“İlerleyen süreçte ManageEngine bünyesindeki diğer çözümleri de değerlendirmeyi planlıyoruz. Ayrıca PPP projelerinin kendi içinde kullanılan bir ServiceDesk yazılımı aramaktayız. Bu arayış içinde ManageEngine ürünlerinden de yararlanmayı, ManageEngine çözümlerini de konumlandırmayı planlıyoruz. Asıl önemlisi, Vitel’in teknik personeli ve satış ekibiyle çok hızlı ilerleme şansına sahip olduk ve bu, bizi çok mutlu etti. İlerleyen süreçlerde Vitel ile yine verimli işbirliğimizi sürdürmeyi planlıyoruz.” 

İş süreçleri pratik ve ölçülebilir yapıya kavuştu

CCN Holding IT Şefi Mehmet Ersin Sevinç, Vitel ile işbirliği sürecini ve ManageEngine yapısının sağladığı avantajları şu sözlerle anlattı:

“Yaklaşık 500 kullanıcılı ve dağınık bir yapıya sahip inşaat firması olarak kullanıcıların arıza kayıtlarını ve uzak bağlantılarını yapmakta zorlanıyorduk. Servis Desk mantığında çalışacak bir yazılımı kendimiz de yazmaya çalıştık, ama ManageEngine Service Desk Plus ile tanıştığımda fiyat/performans açısından mantıklı bir ürün olduğunu gördüm ve yazılım sürecimizi sonlandırıp, ürünü almaya karar verdik. Ayrıca coğrafi olarak dağınık yapıda çalıştığımız ve tüm bölgelerimizde BT teknisyeni barındıramadığımız için uzak bağlantı ve envanter yazılımına ihtiyacımız vardı. Bu düzeyde de Desktop Central ürününü kullanmaya karar verdik. Entegrasyonla bire bir kendim ilgilendim ve çok keyif aldım. 

Ürünün anlaşılır ve hızlı konumlandırılabilir olması ayrıca keyif vericiydi. Desktop Central ürünü de envanter, uzak bağlantı ve yazılım dağıtımı konusunda çok faydalı sonuçlar sağladı. Ayrıca yama ve Windows güncellemeleri için kullandığım WSUS sunucusuna artık DesktopCentral sayesinde bağlanmaz hale geldik. Çünkü DesktopCentral’ın Agent’ları ile Windows makinalarındaki kritik güncellemeleri alma ve yükleme işlemlerini WSUS’dan daha yetkin raporlayabilir olduk. Ayrıca DesktopCentral öncesinde GPO ile yapımıza 3’üncü parti yazılımları dağıtıyorken, DesktopCentral ile artık GPO Software Deploy işlemlerini de bıraktık. DesktopCentral’ın uzak bağlantı modülünün HTML5 sürümünü kullanan bir kullanıcı olarak çok hızlı bir modül olduğunu da söylemeden edemeyeceğim.”