Ahmet Özkan – Balnak Bilgi Teknolojileri Direktörü

logo_balnak_2_2

Ahmet Özkan – Balnak Bilgi Teknolojileri Direktörü

 

Önceki yıllarda Bilgi Teknolojileri süreçlerinde problem olduktan sonra problemi gidermek yeterliydi. Önemli olan problemin hızlıca çözülmesiydi. Ancak şuangünümüzün Bilgi Teknolojileri Yöneticileri firmalarını bu amansız rekabette bir iki adım öne geçirebilmek için yarışıyor. Proaktif Yönetim de bu noktada devreye giriyor.

Bilgi Teknolojileri Yöneticisi olarak siz de şirket dışındayken bile akıllı telefon yada blackberry’nize sms yada email yolu ile varsa altyapınızdaki darboğazlarla ilgili bilgilendirilmek istemez misiniz? Her sabah alacağınız raporlarla hemen altyapınızın mevcut durumu size özetlense… Yada mevcut uygulamanızın network trafiğini tüketimi size raporlansa… ManageEngine Network Yönetim çözümleri ile networkünüzdeki bilinmezler artık yok denecek kadar az ve Help Desk Çözümü entegrasyonu ile Proaktif Yönetim çok kolay.

NETWORKÜNÜZDE NELER OLUYOR?

1986 Yılından bu yana Uluslararası nakliyeden, gümrüklemeye,antrepo işletmecilğinden katma değerli hizmetlere ve paketlemeye, yurt içi parsiyel dağıtımdan, mağaza dağıtımlarına adar tüm lojistik ihtiyaçlarınız için tek adres olan Balnak Bilgi Teknolojileri Direktörü Ahmet Özkan’a 2009 yılından bu yana kullandıkları ManageEngine çözümlerini sorduk:

“ManageEngine Opmanager ile tanışmam 2009 yılından öncedir. Balnak’da göreve başlayınca tüm altyapının gözden geçirilmesi ve sonrasında da en iyi şekilde yönetimi benim için çok önemli idi. Bu amaçla ilk olarak ManageEngine Opmanager ve Netflow Analyzer ürünlerini kullanmaya başladık. ManageEngine ürünlerini seçerken teknik ekibimize yük getirmemesi, kolay kurulması, kolay entegrasyonu, web üzerinden lokasyon bağımsız erişilmesi beğendiğimiz konular oldu. Altyapımızda 1500 çalışan,500’ün üzerinde PC kullanıcısı, 50’ye yakın server, İstanbul’da farklı lokasyonlarda depolar, Bursa ve İzmir ofislerimiz ve 45 adet yurtiçi nakliye noktası bulunuyor. Tüm lokasyonlarda 7×24 erişim olması önemli. Mevcutta 14-15 adet wide area devremiz var. Netflow ile geçen trafiği çift yönlü takip edebiliyorum. Kim yada hangi uygulama ne kadar bant genişliği kullanıyor görüyorum. Hem problemlerin analizinde hem de networkün izlenmesinde çok başarılı bir ürün. Üstelik networkümü yavaşlatmıyor. Opmanager ile serverlarımın cpu, ram, disk kullanım bilgilerini anlık olarak görebiliyorum. Uygulamalarda, serverda yada serverda bulunan bir dosyadaki bir anormallik durumunda bile sms yada email yolu ilbilgilendiriliyorum. Dış kaynak sağladığımız firmalara bile eşik değerleri aşıldığında otomatik alert gönderebiliyor. Üstelik bu kadar çok işi yapan bir ürünün fiyatı da çok uygun. ManageEngine firması ürünleri sürekli geliştiriyor. Ortalama 3 ayda bir updateleri gerçekleşiyor. ManageEngine ürünlerini 2009 yılından bu yana tanıyorum. Ancak son 1-1,5 yıldır billinirliği ve kullanımı çok arttı”

MODÜLER İSTEDİĞİNİZ MODÜLÜ İSTEDİĞİNİZ ZAMAN EKLEYEBİLİRSİNİZ

Opmanager ve Netflow ile başlayan ManageEngine kullanımlarının sonrasında HelpDesk Çözümü olan Service Desk Plus ile devam ettiğini,envanter yönetimi ve sözleşme yönetimi özelliklerinin de eklenerek komple bir IT Çözümün doğru ilerlediklerini belirten Özkan, ManageEngine çözümlerinin modüler olarak eklenebilmesinin ve birbiri ile entegre olmasının önemini de vurguluyor.

SERVICE DESK PLUS İLE ENTEGRASYON

2010 Yılı içerisinde ManageEngine Help desk Çözümü olan Service Desk Plus’ı kullanmaya başlayan Balnak, pek çok lokasyonundan telefon ve email ile iletilen arızaları kayıt altına alamıyor, arızaları konsolide edemiyor, proaktif yönetim adına önleyici önlemler alamıyor, kullanıcı bilgilendirmelerini yapamıyordu. Sn ÖzkanService Desk Plus kullanımları ile sağladıkları yararları şöyle özetliyor:

“Farklı çözüm arayışlarımız oldu. Help Desk alanında bilinen firmaların ürünleri çok pahalıydı. Diğer ürünler ise tam olarak ihtiyaçlarımızı karşılamıyordu. ManageEngine’i seçmemizin nedeni ise öncelikle email ile çağrı açabilmesi, çağrı sisteminin takibi, envanter yönetimi yapılabilmesi,sözleşme yönetimi yapabilmesi ve en önemlisi tüm bunları uygun fiyata sağlayabilmesidir. Service Desk Plus kullanımına başladıktan sonra artık ekibimin yönetimini,mevcut işlerin durumunu çok rahat gözlemleyebilir ve müdahale edebilir oldum. Personelime iş atayabilir, mevcut işlerin durumunu web üzerinden heryerden görebilir hale geldim. Dış kaynak kullanımlarımıza bağlı olarak dış kaynak kullanımı ile sağladığımız personelin verimliliğini gözlemleyebildim. Envanter yönetimi ile IT (PC, Router, switch, AP, server, printer vb) ve non IT envanteri(Projeksiyon, kamera vb) rahatça Bilgi Teknolojileri Süreçleri Parmağınızın Ucunda Tüm bilgi işlem altyapısını kontrol altına almak ve Proaktif Bilgi İşlem Yönetimi için yola çıkan Balnak Vitel’in dağıtıcısı olduğu Network Yönetim Çözümü ManageEngine Opmanager, Netflow Analyzer ve Help Desk ve Envanter Yönetim Çözümü olan Service Desk Plus ürünlerini kullanıyor. Balnak Bilgi Teknolojileri direktörü Ahmet Özkan takip edebiliyorum. Değişimlerden anında bilgim oluyor.“

VERİrum. Mesela en çok problem olan konularda personelime teknik eğitim planlayarak problemleri %50 azaltabiliyorum. Yada kullancılardan kaynaklanan problemleri eğitimlerle minimize edebiliyorum. Kullandığımız yazılımla ilgili problemleri daha iyi analiz edebiliyor ve çözüm önerileri sunabiliyorum. Bantgenişliği kullanımını izleyip kapasite planlaması yapabiliyorum. 100’e yakın blackberry kullanıcımız var. Bu konuda gelen arızalarla ilgili proaktif önlemler alabiliyorum. Geçmiş raporlarla güncel durumların karşılaştırmalarını yapabiliyorum.”

BALNAK’DA PROJELER BİTMİYOR

Her zaman en iyi çözümlere odaklanan Balnak teknolojiyi en yakından takip ediyor ve fark yaratacak projelere odaklanıyor. Şuan gündemlerinde disk ve server sanallaştırma, sonrasında desktop sanallaştırma, mail arşivleme cloud teknolojilerinden faydalanma gibi pekçok proje var.

Sn Özkan ManageEngine ürünleri ile ilgili son olarak şunları ekliyor: “Eskiler ucuzdur vardır bir illeti, pahalıdır vardır bir hikmeti derler. Bu atasözü ManageEngine ile değişiyor. Biz Balnak olarak ManageEngine ürünlerinden çok memnunuz ve tavsiye ediyoruz.”